Algemene Voorwaarden – Webshop PapierenBloemen.nl

Inhoudsopgave:

Artikel   1 – Definities

Artikel   2 – Identiteit van de ondernemer

Artikel   3 – Toepasselijkheid

Artikel   4 – Het aanbod

Artikel   5 – De overeenkomst

Artikel   6 – Herroepingsrecht

Artikel   7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Artikel   8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Artikel   9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 11 – De prijs

Artikel 12 – Nakoming en extra garantie

Artikel 13 – Levering en uitvoering

Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 15 – Betaling

Artikel 16 – Klachtenregeling

Artikel 17 – Geschillen

Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument
    producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een
    overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de
    ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak
    tussen die derde en de ondernemer;
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik
    kan maken van zijn herroepingsrecht;
  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor
    doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of
    beroepsactiviteit;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd
    en geleverd worden;
  6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de
    regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een
    bepaalde periode;
  7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen
    e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan
    hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige
    raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor
    de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen
    informatie mogelijk maakt;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen
    de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die
    producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan
    consumenten aanbiedt;
  10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en
    de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop
    op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met
    het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van
    één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden
    opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;
  12. Techniek voor communicatie op
    afstand
    : middel dat kan
    worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en
    ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

  • PapierenBloemen.nl, Emily de Bruijn – Harmsen
  • Burgemeester Honnerlage Gretelaan 85, 3119BA Schiedam (postadres)
  • 06-82787046
  • contact@papierenbloemen.nl
  • KvK-nummer: 55538312
  • Btw-identificatienummer: NL002103962B76

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing
    op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op
    afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt
    gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument
    beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de
    ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke
    wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op
    verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch
    wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst
    op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs
    elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige
    wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen
    op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal
    voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van
    de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat
    zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze
    kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene
    voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing
    zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de
    consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de
    toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur
    heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod
    vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige
    omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De
    beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod
    door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen,
    zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten
    en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het
    aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor
    de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de
    aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het
    bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument
    van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs
    elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs
    elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de
    ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de
    consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand
    komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen
    ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een
    veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de
    ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke
    kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen
    kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een
    verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op
    grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te
    gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of
    aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van
    het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende
    informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een
    toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager,
    meesturen:
  6. het bezoekadres van de vestiging van de
    ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  7. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de
    consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke
    melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  8. de informatie over garanties en bestaande
    service na aankoop;
  9. de prijs met inbegrip van alle belastingen van
    het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van
    aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de
    overeenkomst op afstand;
  10. de vereisten voor opzegging van de
    overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van
    onbepaalde duur is;
  11. indien de consument een herroepingsrecht
    heeft, het modelformulier voor herroeping.
  12. In geval van een duurtransactie is de bepaling
    in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De consument kan een overeenkomst met
    betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal
    14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument
    vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn
    reden(en) verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de
    dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die
    niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
  3. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere
    producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen
    derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de
    consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft
    geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende
    levertijd weigeren.
  4. als de levering van een product bestaat uit
    verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door
    hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft
    ontvangen;
  5. bij overeenkomsten voor regelmatige levering
    van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of
    een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

  • De consument kan een
    dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die
    niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder
    opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de
    reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  • De in lid 3 genoemde
    bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

  • Indien de ondernemer
    de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of
    het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af
    twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige
    leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
  • Indien de ondernemer
    de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt
    binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd,
    verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie
    heeft ontvangen.

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument
    zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts
    uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de
    werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de
    consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een
    winkel zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor
    waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan
    met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  3. De consument is niet aansprakelijk voor
    waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het
    sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het
    herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn
    herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het
    modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de
    ondernemer.
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf
    de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product
    terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit
    hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De
    consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het
    product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  3. De consument zendt het product terug met alle
    geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en
    verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke
    instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en
    tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  5. De consument draagt de rechtstreekse kosten
    van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de
    consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf
    te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
  6. Indien de consument herroept na eerst
    uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de
    levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn
    gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de
    bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig
    is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op
    het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de
    verbintenis.
  7. De consument draagt geen kosten voor de
    uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die
    niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of
    tot levering van stadsverwarming, indien:
  8. de ondernemer de consument de wettelijk
    verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij
    herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
  9. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang
    van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of
    stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
  10. De consument draagt geen kosten voor de
    volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde
    digitale inhoud, indien:
  11. hij voorafgaand aan de levering ervan niet
    uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de
    overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
  12. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te
    verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
  13. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring
    van de consument te bevestigen.
  14. Als de consument gebruik maakt van zijn
    herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege
    ontbonden.

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping
    door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na
    ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de
    consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening
    gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen
    volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de
    ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen
    tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het
    product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling
    hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument
    instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de
    consument.
  4. Als de consument heeft gekozen voor een
    duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de
    ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs
    gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen
    invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
  2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een
    openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode
    waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden
    aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid
    krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een
    veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten,
    digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
  3. Dienstenovereenkomsten, na volledige
    uitvoering van de dienst, maar alleen als:
  4. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke
    voorafgaande instemming van de consument; en
  5. de consument heeft verklaard dat hij zijn
    herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft
    uitgevoerd;
  6. Dienstenovereenkomsten voor
    terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde
    datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden,
    goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
  7. Overeenkomsten met betrekking tot
    vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van
    uitvoering daarvan is voorzien;
  8. Volgens specificaties van de consument
    vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd
    op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die
    duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  9. Producten die snel bederven of een beperkte
    houdbaarheid hebben;
  10. Verzegelde producten die om redenen van
    gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden
    en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  11. Producten die na levering door hun aard
    onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  12. Alcoholische dranken waarvan de prijs is
    overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering
    slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk
    is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  13. Verzegelde audio-, video-opnamen en
    computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  14. Kranten, tijdschriften of magazines, met
    uitzondering van abonnementen hierop;
  15. De levering van digitale inhoud anders dan op
    een materiële drager, maar alleen als:
  16. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke
    voorafgaande instemming van de consument; en
  17. de consument heeft verklaard dat hij hiermee
    zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde
    geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten
    niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in
    btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de
    ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan
    schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op
    heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en
    het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het
    aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de
    totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg
    zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de
    totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer
    dit bedongen heeft en:
  5. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen
    of bepalingen; of
  6. de consument de bevoegdheid heeft de
    overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging
    ingaat.
  7. De in het aanbod van producten of diensten
    genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de
    producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde
    specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en
    de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke
    bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de
    ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal
    gebruik.
  2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier,
    fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke
    rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover
    de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de
    nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
  3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere
    verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent
    waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder
    gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in
    de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 13 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke
    zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering
    van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot
    verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de
    consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in
    artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer
    geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen
    uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de
    bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts
    gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30
    dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in
    dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op
    eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de
    ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing
    van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de
    consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
    vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

  1. De consument kan een overeenkomst die voor
    onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van
    producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde
    opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een
    opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor
    bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van
    producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen
    het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe
    overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden
    genoemde overeenkomsten:
    1. te allen tijde
      opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een
      bepaalde periode;
    2. tenminste opzeggen op
      dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    3. altijd opzeggen met
      dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

  • Een overeenkomst die
    voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren
    van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet
    stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  • In afwijking van het
    vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die
    strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en
    tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal
    drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van
    de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  • Een overeenkomst die
    voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van
    producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden
    verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van
    ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de
    overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand,
    afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  • Een overeenkomst met
    beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en
    weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet
    stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of
    kennismakingsperiode.

Duur:

  • Als een overeenkomst
    een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de
    overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand
    opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het
    einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 15 – Betaling

  1. Voor zover niet anders is bepaald in de
    overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument
    verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de
    bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na
    het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen
    van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de
    bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de
    consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de
    desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling
    heeft plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden
    in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te
    melden.
  4. Indien de consument niet tijdig aan zijn
    betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is
    gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14
    dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na
    het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog
    verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer
    gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening
    te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen
    tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende €
    5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de
    consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 16 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende
    bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze
    klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de
    overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft
    geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de
    ondernemer.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden
    binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst
    beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt,
    wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een
    bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig
    antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet binnen een redelijke
    termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling
    overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de
    geschillenregeling.

Artikel 17 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de
    consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend
    Nederlands recht van toepassing.

Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

Modelformulier voor herroeping

Dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen. Opsturen kan per post, maar ook via e-mail naar contact@papierenbloemen.nl

  • Aan: PapierenBloemen.nl

Burgemeester Honnerlage Gretelaan 85

3119BA Schiedam

contact@papierenbloemen.nl

  • Ik/Wij* deel/delen* u
    hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*

de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*

de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,

herroept/herroepen*

  • Besteld op*/ontvangen
    op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]
  • [Naam consumenten(en)]
  • [Adres consument(en)]
  • [Handtekening
    consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.